Spoljašni omotač kuće je od prve ideje planiran da bude jednoobrazan, kako na fasadi, tako i na krovu. Izbor je pao na termotretirani ariš, ali tretiran starom japanskom tehnikom paljenja drveta. Ovom tehnikom drvo dobija dugogodišnju otpornost na vremenske uslove, a istovremeno je postignuta i željena ujednačena boja patine, što nam je delovalo kao najadekvatniji izbor.
Veliki stakleni portali se mogu zatvoriti kliznim žaluzinama, koje takođe igraju bitnu ulogu u arhitekturi objekta.
Futro House
Lokacija / Kosmaj, Srbija
Godina / 2020 – 2023
Površina / 109m²
Client / privatni
Projektantski tim / Marina Lazović / Predrag Ignjatović /
Zoran Lazović / Dunja Nedeljković
Izvođenje / INKA studio, Nemanja Nedeljković
Foto / Relja Ivanić
Futro house je savremena interpretacija kuće za odmor, oaza mira i prostor za stvaranje umetnika.
Smeštena u idiličnom ambijentu obronaka između planina Avale i Kosmaja, u neposrednoj blizini jezera Trešnja. Postavljena, tako da prati pravac pružanja parcele, njena severozapadno-jugoistočna orijentacija joj omogućava veliku osunčanost tokom čitave godine.
Položaj parcele i orjentacija uslovila je na neki način i njeno oblikovanje. Kosina krova prati pad terena te se na taj način i u oblikovnom smislu utapa u teren. Dominantna streha koja natkriva trem, u vidu izloženog čeličnog rastera, predstavlja konstrukciju buduće prirodne zelene zasene, koja linijski prati i vizuelno produžava kuću.
Pozicija kuće na parceli joj omogućava formiranje dva specifična mikroambijenta oko kuće – jugozapadno dvorište, osunčano tokom većeg dela dana i veliki severozapadni trem -dvorište, natkriven uz ulaznu zonu.
Oba mikroambijenta omogućavaju razvijanje života iz kuće ka dvorištu, kružne veze i laku komunikaciju iz unutrašnjeg prostora ka spoljašnjem i obrnuto.
Kuća je koncipirana da bude otvorena ili zatvorena, u zavisnosti od potreba stanara ali i sezonskih promena.
U oblikovnom smislu kad se objekat potpuno zatvori on je nalik skulpture u prostoru. Žaluzine imaju ulogu zaštite, naročito noću i zimi, kao i potpunog zatvaranja kuće, kad stanari nisu tu.
Kad je reč o unutrašnjosti objekta, umetnuta kompozicija od drveta u unutrašnji beli fasadni omotač je ključni element enterijera. Pult sa trpezarijom je njegov integrativni deo I centralni motiv kuće oko koga se odvija zivot.
Na njega se nadovezuje dnevni boravak sa kaminom kao prostor u kome se najviše boravi.
Krov na jednu vodu nam omogućava noćnu zonu na galeriji, ali ne klasičnu, već integrisanu u volumen čitavog prostora, bez fizičkih ograničenja.
Stepenište je projektovano u kontekstu redizajaniranih „malo udobnijih merdevina“. Naizmenično podignuti kraci navode na sugestivno penjanje uzbrdo. Uklopljene u materijalizaciju enterijera, formirajući završetak „umetnute kompozicije“ od drveta u unutrasnji beli fasadni omotač.